Wednesday, July 8, 2009

Michael Jackson lagi

pagi tadi punya semangat, saya berjaga sampai pukul 4 tengok majlis tribute untuk michael Jackson.

saya minat michael jackson. dan semalam, acara yang bermula pada jam 1.45 am berlansung selama hampir 2 jam.

secara lansung dari Staples Centre, Los Angeles.

saya kagum dan sedikit pelik kerana keranda yang mengandungi Michael Jackson dibawa sekali ke dalam dewan diletakkan di bawah hadapan pentas.

ada ucapan tribute, dan persembahan berselang seli.

ungkapan yang saya ingat dari seorang rakan karibnya, Brooke Shields,

"when he first appeared with the glove, i said, What's up with the glove?" hahaha. saya turut tertawa.

ada yang menangis, diselang gelak tawa, menangis lagi, ada yang tabik hormat pun ada.

saya rasa paling tersentuh juga bila anak michael jackson, Paris, yang berumur 9-11 tahun menangis sambil menyatakan di mikrofon betapa Michael ialah ayah yang paling hebat dan tidak terganti oleh sesiapa.




tapi, saya masih keliru bagaimana dia akan dikebumikan. dengan cara Islam atau tak.

ketika majlis berlansung, yang tribute dan menyanyi semua sebut nama jesus sahaja.

saya yang pada mulanya nak sedekahkan alfatihah, rasa serba salah.

terdapat sambungan selepas jam 4 am yang menunjukkan di mana mayat Michael dibawa untuk dikebumikan. tapi saya yang dah terlalu mengantuk, tertidur.

setelah terjaga, nampaknya media turut tidak mengetahui bila, dimana dan bagaimana Michael Jackson akan dikebumikan.

dia belum dikebumikan ketika post ini ditulis.

tolonglah hang tu Islam..

No comments: