Friday, March 12, 2010

bosan melampau

seronoknya kala dapat hidup mengembara seluruh dunia.

xdela seksa sangat asyik duduk Malaysia je.

Asyik nak kena study je. pressure amat.

Adik, Syahidatul Qistina berjaya dapat 6 A SPM baru2 ni.

Dia risau mama tak happy pulak dah.

Tak payah risau la kakcik, banyak lagi benda nak fikir.

Semalam makan mi ruski tomyam.

dimasak menggunakan teknik yang betul, bukan takat rebus je.

terima kasih saya kepada kepada pembekal dapur gas mini.

saya dan Mr.H menangis kegembiraan sebab dapat makan sedap.

malam ni goreng nasik pulak. makan dengan kari ayam.

tapi, makanan tanpa air yang sedap adalah set hidangan yang tidak sempurna.

justeru timbul idea untuk membekukan air sirap yang bakal mengiringi hidangan malam ni.

'tapi..' sampuk Mr.H, sahabat saya yang membekalkan kari ayam, 'air sirap tu nanti nak minum jugak lepas main volleyball petang besok, macamane nak bekukan untuk malam tu?' kata Mr.H dalam nada risau

'mudah' jawab saya ringkas.

'kita buat 2 botol besar. 1 untuk lepas main volleyball, 1 untuk hidangan malamnya.'

'bagus idea tu. jom. kau pegi bancuh, aku nak mesej2 kejap'

ringkas jawab Mr.H sambil berteleku di depan hensetnya.

No comments: