Friday, April 23, 2010

Tajuk itu apa maknanya bang?

Sahabat saya ada bertanya, kenapa letak tajuk blog 'kalau dah senang, susah nak susah'


Inilah kisahnya

.........

waktu nak buat blog ni dulu, saya tengah semangat buat-buat faham politik.

Biasala, keluarga saya ada yang terlibat politik ni.

UMNO ada, PKR ada, PAS ada, dan lain-lain yang sewaktu.

Masa tu tengah bising dengan isu rasuah merasuah ni.

Orang ni masuk mahkamah, orang tu masuk mahkamah

terfikirlah saya, mengapa orang sudi terima rasuah dan kenapa ada orang nak bagi rasuah.

Maka saya sampai kepada konklusi

Bila orang dah senang, dia cukup takut untuk jadi susah semula.

Bayangkan dari duduk kat rumah  

kena bayar bil letrik selalu lambat sebab tak cukup duit.

nak bayar duit astro pun tension.

Tiba-tiba satu hari dapat jadi kaya. 

Gaji naik

Pangkat naik

Semua naik.

Kereta pun dah jadi mahal.

Apa barang pakai kereta buatan domestik.

Pakai kereta buatan Jerman baru stailo.

Channel Astro pun bertambah

Siapa yang sanggup nak tinggalkan benda2 ni dan kembali susah?

Haa.. dalam kepala otak saya yang tahap dolphin ni

Sebab inilah orang merasuah..

nak kekal dalam situasi yang selesa..

tak sanggup rasanya nak kembali susah..

sebab itulah sanggup buat apa saja untuk kekal senang..

.......
Relevan rasanya..
Biasalah orang muda..
Ini pendapat saya.

Exam pon tak habis lagi

No comments: